Mijn eerste indruk van Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu Mijn eerste indruk van Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu

Mijn eerste indruk van Paramaribo

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

27 Augustus 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Mijn eerste volle dag is Suriname zit erop! Gisteren heb ik een hoop indrukken opgedaan hier. Ik moet wel nog erg wennen en gisterenochtend had ik het wel even moeilijk. Ik sliep slecht, last van de jetlag, ineens ben ik alleen in een groot studentenhuis (de rest van de stagiaires komt nog). Maar gelukkig is er dan een lieve moeder die ik kan whatsappen en daarna voelde ik me wel weer wat beter!
Eerst kwam Plonie hier even mijn huis bekijken en hebben we kennis gemaakt. Het was erg gezellig en het voelde fijn dat er iemand was waar ik altijd bij terecht kon. Vlak daarvoor had ik ook gehoord dat ik in de avond bij Pim en Kea (Pim is een zakenrelatie van papa) mocht komen eten. Om 10 uur werd ik opgehaald voor de citytour en heb ik een eerste indruk gekregen van de stad. Ik had de citytour samen met 2 anderen meiden en die gaan ook beide stagelopen in het academisch ziekenhuis en 1 ook op de kindergeneeskunde!
Er staan heel veel huizen uit koloniale tijd, de stijl is vooral met hout (afgebladderde verf) en ook op straat is het overal groen. We zijn door het palmenpark gelopen, dat is een heel groot park met alleen maar palmbomen, wel heel mooi! We hebben wat plekjes gezien waar veel nederlandse stagiaires wat gaan eten en drinken, wat bars en clubs die leuk zijn. Daarna zijn we nog door het winkelgebied gereden maar het was vrij warm en de zon scheen fel dus we vonden het prima om daar niet te gaan kijken.
Toen ik thuis werd afgezet bleek ik buitengesloten te zijn van mijn eigen huis!Ik had niet de goede sleutels gekregen waardoor ik er niet in kon. Na verschillende keren bellen naar mijn huisbaas nam hij eindelijk op! Hij is gekomen en heeft me de goede sleutels gegeven.
Ik ben even lekker op bed gaan liggen, wat gelezen, even met papa en mama geskypte. Daarna kreeg ik mijn fietssleutel en ben ik op mijn fiets gestapt. Het is een prima fiets maar ik moet alleen nog even zorgen dat het zadel wat omhoog gaat! Het is wel wennen want fietspaden heb je niet, dus je fietst op de weg en daarnaast moet je aan de linkerkant van de weg fietsen. Maar dat is nu nog even denken en is straks een gewoonte geworden. Op de terugweg wat boodschappen gedaan en een klamboe gekocht. Thuis nog even gedoucht en toen beneden gewacht op Pim die mij kwam ophalen. Ondertussen met de huisbaas (die woont ook in dit huis) zitten praten en het is echt een aardige man die zich verantwoordelijk voelt voor de stagiaires die hier wonen. Toen kwam Pim en ben ik met hem meegegaan. Pim en Kea wonen vlakbij het ziekenhuis en voor mij is het ook niet ver fietsen naar hun toe. Het was heel gezellig en voelde heel vertrouwd. Ze hebben aangegeven dat ik altijd welkom ben , altijd mag bellen als er iets is. Dat voelt wel heel fijn.
Vannacht heb ik al wel weer iets beter geslapen, maar nog wel veel wakker en vroeg wakker. Ach daarom is het wel fijn dat ik hier al een week voor mijn stage ben want dan kan ik even wennen aan alles.
Vandaag ga ik naar Barbara toe en dan gaan we samen nog de stad verkennen en kijken of we misschien het weekend een leuk uitstapje kunnen gaan maken. Ook heb ik nog wat papierwerk te regelen voor mijn MKV (visum).

Heel veel liefs vanuit een nu bewolkt Suriname,
Siets

  • 27 Augustus 2014 - 14:14

    Plonie:

    Fijn meis dat je zo goed opgevangen word.Fijne dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietske

Eind augustus vertrek in naar Suriname om daar 4 maanden stage te gaan lopen in Academisch Ziekenhuis Paramaribo op de kindergeneeskunde. Ik ga op mijn blog proberen mijn ervaringen te delen met jullie en jullie mee te laten proeven van de Surinaamse cultuur en land.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 12753

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 19 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: