Een normale week als stagiaire in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu Een normale week als stagiaire in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu

Een normale week als stagiaire in Paramaribo

Blijf op de hoogte en volg Sietske

14 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Inmiddels zit ook de tweede stageweek erop! De tijd vliegt hier voorbij en maandag ben ik hier alweer 3 weken. De eerste indrukken heb ik inmiddels allemaal wel verwerkt maar toch blijf ik me verbazen in het ziekenhuis over de gang van zaken. Ik loop dan stage op de infectieafdeling, maar daar merk je vrij weinig van. Qua handhygiëne is het niet heel goed en nu vrijdag werd een kindje ineens verdacht van TBC. De kar met isolatiekleding is voor zijn kamer gezet en er werd gesproken over in isolatie verplegen maar daar heb ik nog maar weinig van gezien. Ik kan het wel steeds beter loslaten en niet meer vergelijken met Nederland!
De infectie afdeling is wel een onwijs leuke afdeling, want ik mag hier veel doen, er is veel te doen en het is veel technischer met zuurstof toedienen, veel infusen en kinderen aan de monitorbewaking. Ik heb deze week ook echt het stuk van de ouders begeleiden meegemaakt. Ik vond dat heftig maar ook wel heel fijn als je er op dat moment voor de ouders kan zijn en je merkt dat ze iets aan je hebben gehad!

Ook begon dinsdag onze eerste salsa les! Het is echt heel erg leuk! We hebben dinsdag en donderdag de basis passen geleerd. Die zitten er wel in, maar nu nog even werken aan de timing en het tellen. Ach ja gewoon met elkaar oefenen in de woonkamer en dan komt het goed! Vanaf komende week gaan we dansen met partner, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat en wie weet zijn het nog wel leuke danspartners ook! We hebben in ieder geval de grootste lol met de salsa lessen, dus dat is een goed teken!

Vandaag (zaterdag) ben ik met 3 huisgenoten en een stagiaire uit een ander huis Paramaribo in geweest. We hebben de toerist uitgehangen, een beetje gewinkeld en op de terugweg waren we een beetje verdwaald op de fiets. Maar we zijn weer veilig thuis gekomen!
Morgenavond gaan we op dolfijnen toer. Ik ben benieuwd of we wat dolfijnen kunnen gaan spotten! Ik heb er heel veel zin in. Als ik mooie foto's kan maken, dan deel ik ze natuurlijk met jullie!

Het is me deze week echt opgevallen dat als ik in mijn uniform op de fiets zit, ik bijna niet wordt nageroepen, getoeterd en gefloten. Ik denk dat ze hier toch status wel belangrijk vinden en dat ik in mijn witte pakje op de fiets toch status heb! Misschien moet ik maar vaker in mijn witte pak over straat!

In Nederland is het al midden in de nacht, maar ik ga nu ook lekker slapen!
Heel veel liefs en tot snel,
Siets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietske

Eind augustus vertrek in naar Suriname om daar 4 maanden stage te gaan lopen in Academisch Ziekenhuis Paramaribo op de kindergeneeskunde. Ik ga op mijn blog proberen mijn ervaringen te delen met jullie en jullie mee te laten proeven van de Surinaamse cultuur en land.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 12750

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 19 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: