Dolfijnen spotten - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu Dolfijnen spotten - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu

Dolfijnen spotten

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

16 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Inmiddels ben ik hier alweer 3 weken! De tijd vliegt hier echt!
Afgelopen zondag heb ik met 5 andere Nederlandse stagiaires een trip gemaakt naar de dolfijnen. Om 3 uur kwam de taxi ons ophalen en gingen we naar Leonsberg. Vanaf daar stapten we op de boot om de dolfijnen te gaan spotten! We hebben aardig wat dolfijnen gezien, maar helaas waren ze niet zo speels dus we zagen ze niet heel lang. Daarna zijn we verder gevaren naar een grote plantage van een Surinamer. Hier hebben we rondgelopen! Het was heel groot en heel mooi. Er wonen ook mensen daar in een soort dorpjes en sommigen werken dan ook weer op de plantages. Vanaf de plantage zijn we weer op de boot gegaan en voeren we op het water toen de zon onderging, dit was echt zo mooi! Ik heb echt genoten van het varen op het water!!

Gisteren ben ik begonnen aan de derde stageweek. Ik voel me steeds meer thuis op de afdeling, ik kan dingen vinden en ik heb ook het gevoel dat ik nu voor volwaardig aan wordt gezien! De afgelopen 2 dagen was er steeds maar 1 gediplomeerde en verder waren we met leerlingen van hier en ik als stagiaire dan.
Ik stond elke keer op de isolatiekamers! Maar de isolatie hier is echt heel anders dan in Nederland. De kamer heeft wel een dubbele deur met sluis maar de deuren staan gewoon open. En de artsen lopen ook gewoon in en uit zonder isolatiekleding. Maar goed het voorschrift was geïsoleerd verplegen dus dat volg ik dan ook maar gewoon op! Het is wel erg warm om in de 35 graden in isolatiekleding te moeten werken.

We hebben sinds gisteren ook hangmatten opgehangen op het balkon en dat is echt heerlijk! Het huis is echt heel gezellig en ik heb het prima naar mijn zin.
Vanavond hebben we weer salsa dansles en we gaan voor het eerst dansen met partner. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat worden!

Liefs,
Siets

  • 17 September 2014 - 13:33

    Gea:

    Hallo Sietske
    Wat een mooie omgeving waar je zit en wat een ervaring voor jouw.
    Ik wens je veel succes en veel leerervaring.
    Groetjes Gea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietske

Eind augustus vertrek in naar Suriname om daar 4 maanden stage te gaan lopen in Academisch Ziekenhuis Paramaribo op de kindergeneeskunde. Ik ga op mijn blog proberen mijn ervaringen te delen met jullie en jullie mee te laten proeven van de Surinaamse cultuur en land.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 12757

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 19 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: