De tijd vliegt! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Door: Siets

Blijf op de hoogte en volg Sietske

03 December 2015 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

De tijd vliegt hier, want ik ben hier inmiddels alweer 2,5 week! Afgelopen zaterdag hebben we slecht weer gehad met veel onweer en regen. Ondanks dit slechte weer moesten Laura en ik op pad, want onze auto had kuren. Uiteindelijk bleek de uitlaad van de auto kapot te zijn en kregen we een andere auto mee. Deze auto bevalt ons eigenlijk prima, dus we hopen dat we deze kunnen houden. Zaterdagmiddag werd het droog maar het bleef bewolkt en niet aantrekkelijk om iets te ondernemen. Dus we hebben het restant van de interviews uitgewerkt en thuis een beetje gehangen. Zondag scheen de zon gelukkig weer en zijn we op pad gegaan naar Boka Tabla! Dit is een nationaal park aan de ruwe noordkant van Curacao. Het wordt ook wel het park der zeven inhammen genoemd. Dit is spectaculair, want het water slaat hier op de rotsen. Hier hebben we onze ochtend doorgebracht en daarna zijn we doorgereden naar de Westpunt, naar playa Kalki. Hier hebben we lekker van het zonnetje genoten en aan het eind van de middag zijn we weer terug naar huis gegaan.
Dinsdag was het dan eindelijk zo ver, sinterklaas kwam langs op school! 's Ochtends hebben we geholpen om de gymzaal te versieren en tussen 8 uur en half 9 kwam sinterklaas met 5 zwarte pieten. Wat een feest was dit op school! De muziek was swingend en de kids hebben met sint en zijn pieten gedanst! De sfeer was ontzettend gezellig en andere kinderen straalden en waren aan het genieten. Nadat de sint en zijn pieten weer weg waren, hebben de kids allemaal spelletjes gedaan. Het uitdelen van de cadeautjes die wij met behulp van een sponsor konden kopen, was heel leuk! Ook hadden we nog wat gezamenlijke klassencadeautjes gekocht en daar werd zo enthousiast op gereageerd door de kinderen! We zijn gelijk met een klas gaan springtouwen! De kinderen vonden het leuk en zo kunnen we ze gelijk meer laten bewegen, een win win situatie dus!
Woensdag was onze vrije dag en zijn we naar een voor mij nieuw strand geweest! Daar hebben we lekker een middag genoten en aan het einde van de middag kwam Gert aan! ' s Avonds ben ik naar zijn hotel gegaan en hebben we gegeten aan de pontjesbrug!
Vanochtend hebben we wat door Willemstad gelopen en ik zou vandaag met Laura een interview afnemen bij een ouder van een leerling in Willemstad, maar helaas ging dit niet door. De interviews met de ouders gaan helaas vrij moeizaam! Vanmiddag zijn we naar de grotten van Hato geweest. Dit was mooi om te zien en een goede optie, aangezien het bewolkt was.
Morgen hebben we 6 interviews staan en moeten we aardig aan de bak! Zondag ga ik samen met Gert naar klein Curacao! Ik ben heel benieuwd!

Ayo vanaf curacao! Liefs,
Siets

• 03 December 2015 - 23:37

Plonie:

Leuk hoor Sietsek, heel anders dan Suriname hé. Genieten maar hoor, tis zo weer om.