Nieuw avontuur op Curaçao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu Nieuw avontuur op Curaçao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu

Nieuw avontuur op Curaçao!

Door: Siets

Blijf op de hoogte en volg Sietske

19 November 2015 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Lang heb ik getwijfeld of ik weer een blog bij zou gaan houden voor deze 2,5 maand op Curaçao. Maar omdat iedereen zo enthousiast was over mijn blog in Suriname en ik het zelf ook leuk vind om terug te lezen, ga ik ook op Curaçao weer een blog bijhouden!
Afgelopen maandag ben ik samen met Laura vertrokken vanaf Schiphol! Na een prima vlucht kwamen we aan op Hato (de luchthaven van Curaçao). We waren vlot door de immigratiedienst en de koffers hadden we ook zo. Na een half uur gewacht te hebben, kwam onze taxi en heeft hij ons naar ons studentenhuis gebracht. Hier wachtte onze projectgenootjes (Sanne, Felicia en Stephanie) ons op.
Het huis is prima! Het is simpel maar wat we nodig hebben is er wel. Ik heb mijn kamer gelijk gezellig gemaakt en het voelt ook wel als mijn eigen plekje nu! Onderaan de tekst, zal ik wat foto's toevoegen van mijn kamer!
Dinsdagochtend hebben we de auto opgehaald! Een oude Volkswagen golf, laat ik zeggen dat hij ons van A naar B brengt, want veel meer is het niet meer. Nadat we de auto hadden opgehaald, zijn we naar de grote Knip gereden en hebben daar een dag aan het strand doorgebracht en heb ik veel gesnorkeld! Ik heb al mooie vissen gespot.
Gisteren was het dan zover, voor de eerste keer naar de school waar we ons project gaan uitvoeren. Alle leerlingen op de school hebben spraak-taalproblemen, sommige kinderen zijn doof of slechthorend en daarnaast is er nog andere problematiek, zoals ADHD en autisme. Op school zijn we heel hartelijk ontvangen en ze zijn blij dat we daar ons onderzoek komen doen! We hebben gisteren in verschillende klassen gezeten om gewoon kennis te maken met de school en de leerlingen. De klassen bestaan uit maximaal 10 kinderen en in elke klas is een docente aanwezig en een onderwijsassistente of stagiaire. Ik moet zeggen dat ik na 1 dag al zoveel respect heb gekregen voor de medewerkers van deze school! De passie waarop zij zich inzetten voor deze leerlingen is heel bijzonder! Maar als je dan de verhalen hoort over spullen die gestolen worden uit de gymzaal, waaronder gymmaterialen (er is bijna niks meer), spullen om buiten te spelen (fietsjes, ballen), dat gaat me echt aan mijn hart! De docenten betalen veel zelf zodat de leerlingen bijvoorbeeld toch kunnen verven of kleien. Maar ook spullen om de leerprestaties van de leerlingen te verbeteren, zoals kussentjes voor kinderen met ADHD, ontbreken vanwege geldgebrek. De leerkrachten willen allemaal zo graag het beste uit hun leerlingen halen, maar door een gebrek aan financiële middelen kan dit niet. We zijn daarom nu ook een plan aan het bedenken of wij op dit gebied ook nog iets kunnen bijdragen voor de school!
Vandaag hebben we nog een halve ochtend geobserveerd en daarna het plan voor komende week gemaakt! Vanaf dinsdag beginnen we met het interviewen van de leerkrachten, dus moeten we echt aan de bank! Maar ik heb er wel superveel zin in en ik krijg ook energie van dit project! Ik heb er vertrouwen in dat we er iets moois van gaan maken!

Veel liefs en tot snel,
Siets

  • 19 November 2015 - 22:09

    Plonie:

    Hoi Sietske, wat leuk om nu met je mee te mogen reizen naar Curacao > Hoop dat je daar een leuke en zinvolle tijd tegemoet gaat. Het begin ziet er in ieder geval al goed uit. succes meid, als iemand het kan ben jij het wel. XX

  • 20 November 2015 - 21:04

    Anneke:

    Hoi sietske, heel leuk dat je weer een blog bijhoudt. Ik ben, zoals je ziet, weer van de partij. Bijzonder om te lezen hoe zo'n eerste kennismaking verloopt en hoe anders het is gesteld met de leermiddelen. Ik hoop dat jullie iets bedenken om een kleine bijdrage te leveren. Het weer wordt hier kouder, misschien wat hagel of natte sneeuw. Hoe warm is het bij jou? Hartelijke groeten fred en anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietske

Eind augustus vertrek in naar Suriname om daar 4 maanden stage te gaan lopen in Academisch Ziekenhuis Paramaribo op de kindergeneeskunde. Ik ga op mijn blog proberen mijn ervaringen te delen met jullie en jullie mee te laten proeven van de Surinaamse cultuur en land.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 12752

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 19 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: