Veilig aangekomen in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen in Paramaribo

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

25 Augustus 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Vanochtend was het dan zo ver, mijn avontuur naar Suriname ging beginnen! Papa, mama en Sjoerd hebben me naar Schiphol gebracht, na nog even een kop koffie te hebben gedronken was het dan echt tijd om afscheid te nemen.
Toen ik door de paspoortcontrole was, ben ik op mijn gemak naar de douane aan de gate gelopen. Dat ging allemaal heel vlot en ik moest nog 1,5 uur wachten in een afgeschermde ruimte. Er kwam een Nederlands meisje (Barbara) naast me zitten die ook alleen naar Suriname vertrok voor stage! Dit klikte onwijs goed dus het eerste contact is gelegd. (en het leuke is dat ze vlakbij mij woont)
Na een voorspoedige vlucht met hele gezellige buren kwam ik aan in een zonnig Paramaribo met 33 graden. Het was wel even een flinke omslag toen ik het vliegtuig uitliep. Samen met Barbara ben ik in de rij gaan staan van de paspoortcontrole, nou dat gaat echt op zijn Surinaams en duurde dus erg lang! Toen we daar doorwaren was onze bagage al op de bagageband en gelukkig waren onze koffers aangekomen. Daarna werd ik opgehaald op het vliegveld door iemand van de organisatie van mijn huisvesting.
Onderweg al een enorme hoosbui gehad en dan zie je echt bijna niks meer! Het was een leuke autorit van het vliegveld naar mijn kamer, al een indruk gekregen van het land. Het is echt heel erg groen!
Bij mijn kamer aangekomen blijk ik de eerste te zijn in het studentenhuis, de rest komt vanaf morgen en half september zijn alle 12 kamers bezet.
Het was wel even wennen mijn kamer, maar ik heb er nu wel mijn eigen plekje van kunnen maken. Ik zal een paar foto's ook op mijn blog zetten!
Ik ga zo lekker slapen en morgenochtend heb ik een citytour met de organisatie van mijn huisvesting en komt Plonie (een mevrouw met wie ik al contact heb gehad) even langs om kennis te maken en ik ga met Barbara even wat formulieren in orde maken voor onze visums.

Voor nu slaap lekker en veel liefs,
Siets

  • 26 Augustus 2014 - 07:40

    Rianne:

    Hey Siets,

    Leuk om zo met je mee te kunnen lezen. Het ga je goed daar!

    Knuffel,
    Rianne.

  • 26 Augustus 2014 - 07:48

    Tess:

    Klinkt goed! :) Leuk om te lezen en zien. Geniet van je eerste vrije dagen. Xx

  • 26 Augustus 2014 - 07:54

    Hannie:

    Hoi hoi Sietske
    wat leuk voor je dat je al direct in contact kwam met Barbara
    en dat het zo goed klikt...het maakt het toch iets gemakkelijker.
    het is leuk om je te volgen.....
    liefs van Hannie

  • 26 Augustus 2014 - 08:24

    Lea:

    Hoi Sietske,

    Wat fijn dat alles tot nu toe goed is verlopen.
    Veel plezier daar, het ga je goed!

    XXX Lea

  • 26 Augustus 2014 - 08:39

    Jenny:

    Hoi Sietske,

    Fijn te horen dat je goed bent aangekomen!
    En al meteen een goede start gemaakt, leuk hoor.
    Is Plonie toevallig iemand uit Sliedrecht?!
    Veel plezier en groeten van ons allemaal.

  • 26 Augustus 2014 - 10:39

    Linda Schox:

    Hee lieve siets,
    Wat kan jij mooi schrijven..
    Ik ga er zo helemaal in mee!
    Leuk idee zo..
    Dikke knuff xx

  • 26 Augustus 2014 - 11:11

    Tamara:

    Heej Siets!

    Fijn dat je goed bent aangekomen!
    Ik ga je zeker volgen de komende tijd! Hartstikke leuk zo!
    Hoop dat je je draai kan vinden de eerst komende dagen!

    Liefs Tamaar xx

  • 26 Augustus 2014 - 16:53

    Plonie:

    Was leuk om je in het echhie te ontmoeten. Hoop dat je een heel leuke tijd in SU zal hebben en weet dat ik er voor je zal zijn indien nodig. Ja Jenny ik heb in Sliedrecht gewoond. :-)

  • 26 Augustus 2014 - 20:01

    Anneke:

    Hoi sietske, goed om te lezen dat je goed bent aangekomen, direct vriendschap hebt gesloten en je kamer al een beetje van zelf is. Een fijne tijd toegewenst. Groetjes fred en anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietske

Eind augustus vertrek in naar Suriname om daar 4 maanden stage te gaan lopen in Academisch Ziekenhuis Paramaribo op de kindergeneeskunde. Ik ga op mijn blog proberen mijn ervaringen te delen met jullie en jullie mee te laten proeven van de Surinaamse cultuur en land.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 12783

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 19 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: