Dag 2015, hallo 2016! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu Dag 2015, hallo 2016! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu

Dag 2015, hallo 2016!

Door: Siets

Blijf op de hoogte en volg Sietske

30 December 2015 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Alweer veel te lang geleden dat ik heb geschreven, dus tijd voor een update!
De afgelopen weken hebben we een hoop beleefd en meegemaakt! Met het project zijn we druk bezig geweest met het afnemen van interviews en het uitwerken hiervan. Het is nu kerstvakantie ook hier, dus de school is dicht. Vanaf maandag gaan onze 2 themaweken aan de slag, dus gaan we lekker aan de slag! De docenten geven de lessen die wij hebben opgezet over gezonde voeding, voldoende beweging, slaap en hygiëne. Maar wij geven elke ochtend de ochtendgymnastiek op het schoolplein en zorgen voor de beweging in de pauzes. Ik heb er wel heel veel zin in om daarmee aan de slag te gaan!
Ook al loop ik geen stage in het ziekenhuis, toch heb ik hier ook het ziekenhuis gezien, helaas wel als patiënt.. Gelukkig viel het allemaal mee en bleek ik uitgedroogd te zijn, dus het is allemaal weer goedgekomen. Maar het ziekenhuis hier is niet veel beter dan het in Suriname was! Om er stage te lopen vond ik het geen probleem, maar als je er zelf komt als patiënt is het niet zo fijn. Dan kan je beter in een Nederlands ziekenhuis zijn! Maar goed weer een ervaring rijker zal ik maar zeggen!
Papa, mama, sjoerd, feline en makkie zijn 16 december hierheen gekomen en we hebben met elkaar een gezellige week gehad! Veel gesnorkeld, van het zonnetje genoten en een dag naar klein Curacao geweest! Ook hebben sjoerd, feline, laura, marc en ik een tochtje gemaakt op de jetski, dit was echt super leuk!!
De dag nadat ze weg waren gegaan, heb ik met huisgenootjes de Christoffelberg beklommen. Een onwijs leuke wandeling omhoog! Het eerst stuk was over een pad en niet zo interessant, maar daarna moest je over de rotsen omhoog klauteren. Het uitzicht bovenop was echt prachtig! De route die je naar boven had geklauterd moest je ook weer naar beneden. Maar het was het meer dan waard om die berg op te gaan!
Eerste kerstdag was het slecht weer hier dus hebben we veel spelletjes gedaan en zijn we 's avonds uiteten geweest. In de avond zijn we naar een feest geweest op Kokomo beach. Tweede kerstdag was het gelukkig mooi weer en zijn we gaan bbquen op het strand!
Het zijn alweer de laatste dagen van 2015.. We gaan op oudjaarsdag in Willemstad kijken naar de parade in Willemstad en in de avond naar een feest bij wet & wild. Daarna gaat de tijd alweer opschieten voordat ik naar huis ga, dus nog even extra genieten!

Ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling toe en al het goeds voor 2016!
Heel veel liefs,
Siets

  • 30 December 2015 - 15:22

    Plonie:

    Leuk om weer wat van je te lezen. Naar dat je in het ziekenhuis heb gelegen. Goed voor jezelf zorgen hoor. XX

  • 31 December 2015 - 09:38

    Anneke:

    hoi Sietske, goed om te lezen dat je weer bent opgeknapt. Dat zal een ervaring zijn geweest en een goede leer:-) Leuk hoor dat je familie is geweest, is kreeg van mama ook nog leuke 'zonnige' foto's. De tijd gaat inderdaad snel, de kerstdagen zijn achter de rug en vanavond de overgang naar 2016. Voor jou een fijne avond en een heel goed 2016! Tot ziens. Liefs Fred en Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietske

Eind augustus vertrek in naar Suriname om daar 4 maanden stage te gaan lopen in Academisch Ziekenhuis Paramaribo op de kindergeneeskunde. Ik ga op mijn blog proberen mijn ervaringen te delen met jullie en jullie mee te laten proeven van de Surinaamse cultuur en land.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 12772

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 19 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: