Groeten uit de jungle! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu Groeten uit de jungle! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu

Groeten uit de jungle!

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

09 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Na een aparte stapavond vrijdag heb ik op zaterdag een beetje gerommeld en wat huishoudelijke klusjes gedaan. En ben ik niet te laat gaan slapen, want zondagochtend om 9 uur werd ik opgehaald door Plonie, haar man en Peter om een dag op stap te gaan. We gingen naar de familieplantage van Plonie haar man.
Eerst met de auto naar overbridge gereden en daar op een bootje gestapt en over de rivier naar de plantage gevaren. Op het water was het heerlijk met de wind en het was prachtig om daar te varen! Bij de plantage aangekomen eerst een hoop familie ontmoet en daarna heb ik me omgekleed voor de jungletocht! Met een lange broek, lange mouwen, kaplaarzen en een pet op was ik er klaar voor! Eerst hebben we een uur door de jungle gelopen en daarna kwamen we terug bij de huisjes. Na even gerust te hebben, zijn we de andere kant ook nog opgegaan en hebben we nog een heel stuk gelopen, geklauterd over en onder bomen, over boomstammen het water over. Het was heel warm en benauwd maar echt een super ervaring!
Het enige geluid wat je hoort zijn de echte jungle geluiden, dieren, het geluid van je voetstappen en onze stemmen. En meer hoor je gewoon niet, geen auto's of wat dan ook!
Na de wandelingen was ik best wel moe maar ook heel voldaan van wat we hadden gezien en gedaan. Om half 4 zijn we met de boot teruggevaren en teruggereden naar huis. Ik was rond half 6 thuis en ben lekker gaan douchen!

Vanochtend was het begin van mijn tweede stageweek! Het was echt leuk vandaag en ik heb alweer veel meer mogen doen! Ik heb vandaag gehoord dat ik vanaf morgen begin op de infectieziekten afdeling van de kindergeneeskunde. Ik ben heel benieuwd hoe ik dat ga vinden!
Ook gaan we morgenavond starten met een 6-weekse salsadans cursus van 2 keer in de week een uur! Ik ben benieuwd wat dit gaat worden, maar ach met een groep van 8 meiden moet dat wel leuk worden!
Vandaag ben ik hier precies 2 weken en de tijd gaat echt snel hier! Ik heb het onwijs naar mijn zin en ga genieten van de komende tijd! Ook ben ik al een beetje aan het kijken naar wat voor trip ik ga maken na mijn stage en ik heb nu al iets gezien van 8 dagen de jungle in, dat lijkt me wel wat!

Veel liefs en tot snel,
Siets

  • 09 September 2014 - 10:45

    Lea Besseling :

    Hoi Sietske,

    Wat is het leuk om jou te volgen, en je avonturen te lezen.
    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Geniet ervan.

    Liefs Lea

  • 09 September 2014 - 12:35

    Anneke:

    Hoi sietske, wat maak je veel mee (in positieve zin) hoor, erg leuk om te lezen. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Groetjes fred en anneke

  • 09 September 2014 - 17:55

    Makkie:

    Lieve Siets, Wat super om al je enthousiaste verhalen te horen. Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en zoveel leuke dingen doet. Dat maakt jouw gemis hier ook wat draaglijker :-). Heel dikke kus Mak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietske

Eind augustus vertrek in naar Suriname om daar 4 maanden stage te gaan lopen in Academisch Ziekenhuis Paramaribo op de kindergeneeskunde. Ik ga op mijn blog proberen mijn ervaringen te delen met jullie en jullie mee te laten proeven van de Surinaamse cultuur en land.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 12782

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 19 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: