Druk weekje! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu Druk weekje! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu

Druk weekje!

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

21 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Wat vliegt de tijd toch hier! Een week geleden ging ik op dolfijnentour en nu is het alweer een week verder. Afgelopen week is een drukke week geweest waarin zeker op mijn stage veel dingen zijn gebeurd.

Ik val nog steeds van de ene in de andere verbazing op stage soms. Sowieso werkt het hele systeem hier met allemaal garantiebrieven, ik voel me soms net iemand die op de administratie werkt. Als ik naar de apotheek ga om medicijnen te halen, dan heb ik heel veel briefjes en sommige moet ik tekenen en achterlaten en anderen moet ik weer mee terugnemen. Ik heb dit in het begin wel regelmatig fout gedaan, en dan kon ik weer terug maar nu weet ik het gelukkig.
Ook is de behandelkamer eigenlijk een grote rotzooi en het is nou niet echt overzichtelijk. Ik moest donderdag de crashkar controleren of alles volgens de lijst aanwezig was. Er was geen infuusvloeistof aanwezig, dus ik vroeg aan de dag oudste of ik dat op de kar moest leggen. Toen zei ze dat ik het gewoon af moest tekenen want het stond in de kast. Ik vond het een beetje raar maar ja zo doen ze het hier kennelijk. Ik maakte al een voorstelling dat we de crashkar nodig hebben en dat iemand dan terug moet rennen naar de behandelkamer voor infuusvloeistof.
Ik draai gewoon mee op de afdeling, maar sommige dingen doe ik wel anders omdat ik dat beter vind. Ik leg ook wel uit aan collega's hoe we dingen in Nederland doen en dat vinden ze leuk maar ik moet het niet willen veranderen hier! Ik neem hier echt de tijd voor de ouders om soms ook gewoon een praatje te maken. Hier gaan ze zitten als ze klaar zijn met wat ze moeten doen en is er vrij weinig aandacht voor de ouders. Ik had van de week een goed gesprek gehad met de moeder van een meisje en daarna werd het meisje overgeplaatst naar de andere kinderafdeling. Vrijdag kwam ik haar tegen in de gang en toen sprak ze me aan over de andere afdeling en dat er weinig aandacht voor haar was. En toen heb ik even met haar staan praten en ik had het idee dat ze dat fijn vond. Het gaf mij een goed gevoel dat ik iets goeds had gedaan door gewoon even de tijd te nemen!

Deze week zijn we begonnen met partnerdansen met salsa. Dinsdag de echte basispassen met partner. Het zijn allemaal locals van hier en de meeste zijn in de 1,60 dus het is echt een heel grappig gezicht! Het ging best wel prima voor de eerste keer, maar de ene leidt veel beter dan de ander. Dus er zit wel verschil in met hoe het ging. Donderdag zijn we bezig geweest met de draaien met de partnerdans, dat was wel wat lastiger. Ik vind het erg leuk de salsa maar voor volgende maand is er een plan om richting een sportschool te gaan waar je ook baantjes kan gaan zwemmen. Nu nog 3 keer salsadansen en dan hebben we examen!

Zaterdagochtend ben ik met wat huisgenoten de stad in geweest! Eerst hebben we het geld gestort voor ons visum, want woensdag moet ik weer naar de vreemdelingenpolitie. Daarna naar de schoenenwinkel want er moesten waterschoentjes gekocht worden, ik heb ook nog schoenen gekocht.
Toen hebben we hoedjes gekocht en zijn we begonnen aan onze hangmat jacht. We gaan 4 en 5 oktober een weekend weg met de dansschool en dan slapen we in hangmatten. Dus ik heb een hangmat en een klamboe gekocht. Daarna zijn we naar huis gefietst, maar we kregen wel veel aandacht want we waren een trein van 7 nederlandse stagiaires op de fiets. Gistermiddag hebben we een beetje gehangmatteerd en niet veel gedaan. Vanochtend ben ik hard bezig geweest voor school en vanmiddag ga ik nog even verder.
En morgen begint dan alweer mijn 4e stageweek! De tijd vliegt.

Tot snel en veel liefs,
Siets

  • 21 September 2014 - 17:45

    Plonie:

    Pffffffffff, druk weekje gehad vrouw, werd al moe bij het lezen er van :-) In ieder geval heb ook veel plezier en dat maakt het harde werken weer goed. Tot woensdag XX

  • 22 September 2014 - 21:44

    Anneke:

    Hoi sietske, de tijd vliegt inderdaad. Het is wel een heel andere wereld zoals je het werken beschrijft, maar ook goed om dat mee te maken en fijn dat je toch een steentje kunt bijdragen. Naast het werken onderneem je wel veel andere dingen, en met plezier. Leuk hoor! Groetjes fred en anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietske

Eind augustus vertrek in naar Suriname om daar 4 maanden stage te gaan lopen in Academisch Ziekenhuis Paramaribo op de kindergeneeskunde. Ik ga op mijn blog proberen mijn ervaringen te delen met jullie en jullie mee te laten proeven van de Surinaamse cultuur en land.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 12787

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 19 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: