Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

29 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Zoals de titel al zegt de tijd vliegt hier echt! Het is alweer een week geleden dat ik voor het laatst iets heb geschreven hier! Afgelopen week was een hele leuke week waarin ik veel heb gedaan met huisgenoten.

Maandag had ik gewoon stage en daarna zat ik voor school te werken. Toen kwam Merel vragen of ik meeging naar de Tulip (Nederlandse supermarkt). Samen zijn we met de taxi daarheen gegaan. Binnen pakte Merel een winkelwagen met een auto ervoor. We hebben de grootste lol gehad in die supermarkt maar ik denk dat dat winkelpersoneel wel dacht wat voor rare stagiaires zijn dat nou weer!
Dinsdagavond was het weer salsa dans avond! We gingen weer met partnerdansen en nu ook de draaien leren. Het was even wennen maar wel leuk! Merel was mee om wat foto's te maken maar ze zijn niet zo duidelijk doordat het donker was.
Woensdag was mijn vrije dag omdat ik naar de vreemdelingenpolitie moest. 's Ochtends ben ik naar het postkantoor gefietst om wat kaarten en postzegels te kopen. Toen ik thuis kwam was de stroom er bij ons afgehaald. Ze halen steeds ergens de stroom eraf omdat er niet genoeg is. Ik had het niet eerder gehad, dus ach het was pas de eerste keer! Om half 11 kwam Plonie me ophalen om naar de vreemdelingenpolitie te gaan voor mijn visum. Daar hebben we ruim 2 uur gezeten, maar het is wel gelukt! Het is verder in behandeling genomen en de leuke grap is dat ik over 3 maanden terug moet komen maar dan ben ik alweer in Nederland. Daarna zijn we nog langs het postkantoor gereden om te kijken of daar post lag. Als er niet genoeg post is, dan wordt het niet bezorgd. Er was 1 kaart voor mij van papa en mama, ik weet dat er al meer is gestuurd dus hopelijk komt dat snel! Woensdagavond hebben we met het hele huis gegeten, dat was echt heel gezellig!

Vrijdag na stage ben ik met Merel en Kristel met de taxi naar de hermitage mall (winkelcentrum) gegaan maar dat viel een beetje tegen. Daarna zijn we met de taxi naar de stad gegaan en hebben we daar nog gewinkeld. We wilden gaan eten bij 't Vat en dachten dat we dat wel konden lopen. We hadden de weg gevraagd maar kwamen helemaal fout uit en het begon te schemeren. We vroegen de weg aan een hele aardige man en die was ook taxichauffeur en voor 10 srd wilde hij ons wel naar 't Vat brengen. Normaal hou ik er niet van om een taxi op straat te pakken, maar dit was wel een goede man. Hij heeft ons keurig afgezet en Marloes kwam daar ook heen. We hebben gezellig daar wat gegeten en toen zijn we met de taxi terug gegaan.

Zaterdagochtend hebben we met elkaar ontbeten, ons familie-ontbijt. Daarna heb ik nog wat aan school gewerkt en om half 3 begon mijn eerste avonddienst hier in Suriname. Het was echt een hele leuke dienst! Ik werkte met 1 collega en ik had een eigen kant van de afdeling waar ik de zorg voor moest draaien. We kregen een aantal spoed opnamens binnen en ik heb echt wel veel geleerd maar ook veel meer vertrouwen gekregen in mezelf en mijn kunnen! Om 9 uur kwam de nachtdienst en ik had toen nog niet gegeten. Om half 10 kwamen Marloes en Merel mij op de fiets ophalen en thuis heb ik lekker nog gegeten. Ik heb de meiden gisteravond leren boeren bridgen, het duurde even voor ze het door hadden maar het was heel gezellig!

Zondagochtend zijn we om 10 uur naar hotel Krasnapolski gefietst en daar hebben we lekker de hele dag gezwommen, in het zonnetje gelegen en veel gekletst. Om 4 uur waren we weer thuis en ben ik hard bezig geweest voor school.
Morgen begint alweer mijn 5e stageweek in het ziekenhuis! Het gaat snel maar ik heb het ook zo goed naar mijn zin hier. Het weer is nog steeds lekker, zo'n 34 graden!

Ik ga zo lekker slapen want morgen gaat vroeg de wekker weer! Liefs en tot snel,
Siets


  • 29 September 2014 - 10:03

    Rianne Bergman:

    Hey lieve Siets,

    Wat een heerlijke warme verhalen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ik wens je een hele mooie week!

    Liefs,
    Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietske

Eind augustus vertrek in naar Suriname om daar 4 maanden stage te gaan lopen in Academisch Ziekenhuis Paramaribo op de kindergeneeskunde. Ik ga op mijn blog proberen mijn ervaringen te delen met jullie en jullie mee te laten proeven van de Surinaamse cultuur en land.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 12797

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 19 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: