Dancing in the jungle - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu Dancing in the jungle - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu

Dancing in the jungle

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

08 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Alweer ruim anderhalve week geleden sinds mijn laatste berichtje op mijn blog! Ik had al eerder willen schrijven, maar eigenlijk heb ik nog niet zoveel tijd gehad. Maar ik heb vanavond en morgenavond een avonddienst, dus nu heb ik lekker rust hier in huis en rust om jullie weer helemaal bij te praten!

Op mijn stage gaat het nog steeds goed! Ik heb het heel erg naar mijn zin, ik krijg veel verantwoordelijkheden en ik heb echt leuke en lieve collega's. Ik ben hard bezig met mijn kwaliteitsplan op de afdeling, dat is bijna klaar en dan ga ik verder met het implementatieplan. Ik hoop dat ze er iets mee kunnen!
Gisteren heb ik met een verpleegkundige de hele behandelkamer opgeruimd, dingen weggegooid die niet mer goed waren. In het begin dacht ik echt waar beginnen we aan, maar ik was trots op wat we hadden gedaan. De behandelkamer was weer helemaal netjes, schoon en georganiseerd. Hopelijk blijft het voorlopig ook zo netjes! Daarna had ik een fijn gesprek over wat ik vond van het ziekenhuis de afdeling en hoe alles ging. Ik vind het wel moeilijk om dat soort dingen te vertellen, omdat ik bang ben dat ik dan de beterwetende blanke ben. Maar ik gaf dat aan en toen zei ze dat ze juist heel graag dat wil horen omdat ze van mij kan leren. Dat was wel echt heel leuk om te horen!

Vorige week donderdag was het dan zo ver, het salsadans examen! Wonder boven wonder zijn we allemaal geslaagd! Afgelopen weekend zijn we met de dansschool naar Powakka geweest. Het was een weekendje back to basic in de jungle, met een dansavond.
Zaterdagmiddag vertrokken we met de bus naar Powakka, daar aangekomen hebben we met behulp van de mannen onze hangmatten met klamboes opgehangen. We wilden met zijn zevenen in ene hutje waar normaal 4 mensen in slapen, dus het was even testen of dat kon, maar behalve dat we half op elkaar lagen ging het prima! We hebben lekker gezwommen en in de avond was het dansavond. Het was onwijs gezellig en we hebben gedanst in de jungle. Rond 1 uur kropen we onze hangmatten in en rond half 3 gingen slapen. Nou ja slapen, zo'n hangmat slaapt lekker voor een uurtje maar niet voor een hele nacht! De volgende ochtend hebben we nog gezwommen, in de middag gehangmatteerd en toen zijn we terug naar Paramaribo gereden. Thuis aangekomen ben ik lekker gaan douchen en toen mijn bed in gedoken!

Ik ben deze week begonnen aan de 6e stageweek alweer, het gaat zo snel! Vanochtend ben ik naar het postkantoor weer gegaan en nu was er eindelijk weer post! Kaarten van papa, mama & Sjoerd, een kaart van oma en een brief van opa en oma. Het heeft er 1,5 maand over gedaan om aan te komen! Maar wel heel leuk om post te krijgen!

Komend weekend is bijna het hele huis op trip en ben ik samen thuis met Merel. Zaterdagavond komt ons laatste huisgenootje aan en dan zit het huis vol met 12 meiden!
Over 3 weken is mama al hier, dus ik ben bezig om de laatste trips te regelen. Ik heb er heel veel zin in en mama geloof ik ook!

Heel veel liefs en een dikke kus uit Suriname!

  • 08 Oktober 2014 - 17:23

    Plonie:

    Leuk verhaal weer Sietske, blijf genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietske

Eind augustus vertrek in naar Suriname om daar 4 maanden stage te gaan lopen in Academisch Ziekenhuis Paramaribo op de kindergeneeskunde. Ik ga op mijn blog proberen mijn ervaringen te delen met jullie en jullie mee te laten proeven van de Surinaamse cultuur en land.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 12779

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 19 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: