Het leven gaat ook hier gewoon door! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu Het leven gaat ook hier gewoon door! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sietske Wiel - WaarBenJij.nu

Het leven gaat ook hier gewoon door!

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

19 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Inmiddels heb ik mijn draai hier helemaal gevonden! Het gaat heel erg goed met me, ik geniet van de dingen die ik hier mee maak, de ervaringen die ik opdoe en natuurlijk van het mooie weer!

Op stage gaat het goed! Er zitten al 7 weken stage op en ik heb echt al zoveel kunnen leren op de afdeling. Ik krijg hier heel veel verantwoordelijkheid waardoor ik heb geleerd om taken te delegeren. In het begin wilde ik alles zelf doen, want dan wist ik dat het gebeurde. Het resultaat was dat ik me rot liep en dat de anderen gewoon op een stoel niks zaten te doen. Nu weet ik beter hoe ik taken kan delegeren en doe ik dat ook veel meer!
Ik weet nu ook dat ik de kinderafdeling echt zo leuk vind als ik had verwacht. Het is zo afwisselend! De ene dag werk je met kinderen van een jaar of 11, de volgende dag heb je peuters en daarna weer baby's. Van de week had ik 2 dagen de zorg voor een prematuur kindje in een couveuse. Heel bijzonder om daar mee bezig te zijn, want je hele dag staat dan in het teken van dat kindje.
Komende dinsdag heb ik mijn tussenbeoordeling, ik ben wel heel benieuwd hoe dat gaat zijn! Maar ik zie het wel positief in.

Afgelopen maandag was Merel (huisgenootje) jarig en zijn we met het hele huis uiteten geweest om haar verjaardag te vieren. Hier heb je geen verjaardag maar een verjaarweek. De hele week was ze dus jarig. Vrijdagavond zijn we dan ook wezen stappen met het huis voor haar verjaardag. Het was een onwijs gezellige avond en om half 5 lag ik in bed. Om 9 uur zat ik weer op de fiets met Marloes om even wat inkopen te doen in de stad. Het was autoloze zaterdag en er waren allerlei activiteiten in de stad georganiseerd, heel leuk om te zien. Jongeren waren aan het voetballen op straat en mensen dansten op straat. De rest van de dag heb ik wat gerommeld, gewassen en bijgeslapen.
In de avond ben ik bij Plonie wezen eten. We aten gebakken cassave, dit had ik al eens eerder op en toen vond ik het niet lekker maar nu vond ik het wel heel lekker!

Vanochtend ben ik met Rowan en Julia (meiden van een ander studentenhuis) naar Fort Zeelandia geweest. Daar kregen we een rondleiding en daarna hebben we aan het water een kopje koffie gedronken. Om 8 uur vanochtend was de stroom uitgevallen en ik hoopte dat ik bij terugkomst weer stroom en water zou hebben. Helaas was dat niet zo, pas om half 4 deed alles het weer!

Morgen weer een nieuwe week stage en morgenavond hebben we de eerste voetbaltraining met ons meidenteam. Ik ben benieuwd hoor met de warmte hier!
Volgende week dinsdag komt mama al en dan ga ik weer op trip naar het binnenland. Verder ga ik mama de stad laten zien en ik hoop dat ik haar ook de afdeling waar ik stageloop mag laten zien!

Verder heb ik niet heel veel te vertellen, want voor mij is het inmiddels wel heel gewoon geworden de wereld waar ik nu in leef! Ik weet wel dat ik onwijs blij ben dat ik nu hier ben en dat ik er nog een top tijd van ga maken!

Heel veel liefs,
Siets

  • 19 Oktober 2014 - 23:03

    Plonie:

    Mooi verhaal weer meis. Jammer genoeg hebben we geen foto gemaakt van ons etentje voor je paps en mams :-)

  • 21 Oktober 2014 - 19:43

    Anneke :

    Hoi sietske, je kunt wel lezen dat je het goed naar je zin hebt, zowel met je stage als met je vrije tijd. Je hebt zo te lezen inmiddels aardig wat kennis weten te vergaren en ook niet onbelangrijk vrienden gemaakt en kennis gemaakt met het land en zijn bijzonderheden (lees uitvallen van de stroom). Fijn dat je moeder binnenkort naar je toe komt en je haar e.e.a kunt laten zien. Een hele fijn tijd nog, maak er iets moois van. Hartelijke groeten fred en anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietske

Eind augustus vertrek in naar Suriname om daar 4 maanden stage te gaan lopen in Academisch Ziekenhuis Paramaribo op de kindergeneeskunde. Ik ga op mijn blog proberen mijn ervaringen te delen met jullie en jullie mee te laten proeven van de Surinaamse cultuur en land.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 12793

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 19 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: